Idol!

Hela denna vecka var det idolkval. Och jag älskar verkligen Idol. Har följt det i 6 år nu. Helt sjukt!
I tisdags fick vi tag på biljetter, så jag, Sassa, Maxen och Catrin åkte ut till Kvarnholmen och satte oss i idolstudion. Först satte vi oss längst fram på högra läktaren, men Catrin och Sassa flyttade till den vänstra och vinkade åt mig och Max att också gå dit. Vilket vi inte skulle ha gjort!!
De 15 idoler som inte skulle sjunga under kvällen skulle vi ha fått sitta exakt bredvid om vi suttit kvar.

Det var varmt i studion och tråkiga artister, så vi drog hemåt i pausen.



Onsdagen blev det idol igen, denna gång med Catrin, Sassa, Tobias (en bloggare som dom bjöd med), hans kompis, Jag, Amanda och lite senare kom även Mulle och Challe.
Stämningen var vä inte så jättebra men jag försökte hålla mig på topp iallafall. Och pinsam som jag är, så är det jag som står först i signeringskön ocgh får alltså allas autografer först.

Nicklas: Vill du ha min autograf också? ;)
Linda: Jaaa det vill jag! :D


Bäst under kvalet ikväll var Erik och Rasmus.
Bäst under kvällen var Nicklas närvaro.
Jag och Amanda kunde knappt släppa honom med blicken xD
Efteråt sprang vi ut och ställde oss och väntade på att idolerna skulle komma ut.
Jag och Amanda fick kort med Nicklas och jag och Challe fick en kram av honom!! :D Haha vi var glada!
Vi stod vid Rasmus en stund och Mulle snackade med honom innan Erik kom ut.


Under Torsdagskvällen hade jag och Max typ inget för oss, så vi bestämde att vi skulle åka in till idol i den långa pausen. Vi mötte upp Mulle och Ragnar i Slussen och åker mot Kvarnholmen.
När vi kommer fram är dörrarna stängda, så vi sitter utanför en stund, så öppnas dörren och Cicci kikar ut.
Vi bönade och bad om att få komma in, men tyvärr fick hon inte släppa in någon. Vi satt kvar där utanför en stund och dörren öppnas igen.
Cicci skriker: Spring in! Skynda er! Längst fram till höger! Håll jackorna i handen!!

Cicci fixade in oss :D Tack tack tack!! <33
Vi blev skitglada, dock fick vi sitta utspritt, men vafan :P Vi fick se live när Camilla hörde fel namn :O Shiesse vad pinsamt! :O

Sen träffade vi på Bagge, som Max tog kort med, utanför, Moa, som Max också tog kort med och Erik, som både jag och Max tog kort med. Så tog vi massa fina bilder på Mullsi :)

När vi kom till Slussen, så drog vi upp till Donken och åt lite innan vi begav oss hem igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0