Gran Canaria ´09

Hej
Jag har inte bloggat så mycket på sista tiden, men nu är jag iallafall hemkommen från Las Islas Canarias.
Gud så kul vi hade det där. Vi hade bra väder för det mesta, maten var urgod och människorna är sjukt trevliga.
Vi bodde i en så kallad Bungalow mitt i Playa Inglés, det var ett väldigt stort område som hotellet låg på. Tre tennisbanor, en lekpark, minigolfbana och en 250m2 stor pool som var uppvärmd till att vara minst 22 grader hela tiden. Underbart!

Det var jag och Catrin som fick följa med våra kära morföräldrar. Mis abuelos. Dom har varit på det stället tidigare och nu fick vi följa med, är det inte superschysst?

Vi åkte in till Arlanda klockan 4 på morgonen den 10 Januari. Usch va jag va rädd innan planet skulle lyfta, jag höll seriöst på att börja gråta. Men när vi väl var uppe så var det en sån mäktig upplevelse. Att sväva över molnen inuti ett litet plåthölje. Det gick inte att föreställa sig alls. Det var häftigt.

När vi kom av planet, en el aeropuerto de Cran Canaria, var det varmt. Det första jag la märke till var alla Spanska skyltar. Mycket kärlek till det språket <3
Under den tiden som vi inte var ute och åt eller roade oss, så var vi hemma i vår lilla mysiga Bungalow. Jag tror jag läste Spanska ordboken i totalt typ 7 timmar under veckan vi var borta xD Hehe.

Roligast var ju när vi var i den delen där alla spanjorer bor. Vi skulle handla i deras Supermercado. Där pratade dom inte engelska och morfar skulle köpa bröd. Han går fram till disken och säger: "Una..." Aa det började bra iallafall ^^, så tänker han efter en stund och fortsätter: "..Sån" xD så pekar han på en av bröden. Killen bakom börjar skratta sa Catrin efteråt.

Det var så mycket vi gjorde, så jag kommer inte ihåg allt nu, kanske uppdaterar det här inlägget lite senare.
Jag och catrin solade hela dagarna då solen var framme och vi badade i den jättestora poolen :) Det tråkiga är att jag aldrig blir sådär brun som alla andra blir. Jag blir bara helt jäkla rödbränd. Fast nu hade jag lite tur, för nu ser iallafall jag att jag blivit lite brun. Kanske ingen annan som ser, men jag gör det. Min mage iallafall, den har blivit skitsnygg :) Haha

Vi hade det otroligt trevligt och jag har redan bestämt mig för att resa tillbaka dit snart.
Fast först blir det krogen med Emil som snart fyller 18 xD
Sen får vi se :)

Ha det bäst!

           


Kommentarer
Postat av: jeanette

det var väl väldigt varmt och skönt där eller hur xD

2009-02-01 @ 11:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0