Landet

Hejsan.

Helgen spenderades på landet <3 Jag verkligen gillar att vara där, väldigt mycket.
Jag och catrin åker ut kommunalt för att överraska Johanna, som blir väldigt överraskad när vi kommer. Vi går hem till oss en stund innan det visar sig att vi ska åka med bak på en fyrhjuling upp till nya området :P
Det kom  väldigt oväntat faktiskt :P Men det var kul :)
Fy satan vad kallt det var ute då!! Stod och hackade tänder typ :P

Det blev en sväng ner till Largen och det var fint där nere. Stjärnorna speglade sig i vattnet och det var fullt av dom i himlen. Vi såg  Karlavagnen ^^ den syns alltid så mycket tydligare än alla andra stjärnbilder.
Sen blev det att fara hem till gäststugan. Prat där i någon timme. Så bestämde vi att Jojo skulle sova hos oss. Jag minns inte riktigt va klockan var när vi väl gick och la oss. Måste ha varit 1, gick inte att somna först för att det var så jädra kallt i stugan.

Lördag vaknar vi vid typ 11. Vi värmer upp storstugan och resten av familjen kommer ut till landet vid ungefär 13 tiden. Sitter inne en stund och löser korsord och värmer fötterna. Catrin och Johanna kommer förbi och tar med mig på en promenad till hästarna i området bredvid. Hästar är faktiskt väldigt söta. Men så stora dom är!
Hem och äter mat. Ut en sväng till. Sen går vi hem till oss igen och tittar på Robinson. Så jäkla orättvist att några ska behöva bo i träsket alltså!

Jojo sover hos oss en natt till och vi flyttar ner både tv och video till gäststugan. Haha Catrin och Jojo väljer filmer. Bara alla Eva och Adam avsnitt xD Så japp, vi tittade. Efter ett tag får jag sms och vi tre promenerar mot nya området där vi möter Emil och Johannes. Det blir fotbollsmatch xD Det var -4 grader, bollen var lika frusen som en isklump och det var becksvart ute. Jag vet, vi e lite galetknäppa xD Men det funkade bra :D Sen blev det en sväng ner till Largen och sedan tillbaka igen och Emil vägrade bada xD

Catrin och Jojo somnade nästan direkt då vi kom tillbaka. Jag somnade inte förrän vid tre, än en gång var det iskallt i huset! Men jag vaknar efter en stund av att det åker nånting utanför huset. Jag kollar ut genom fönstret och det är någon som lyser runt med ficklampa över tomten. Jag väcker Catrin som tydligen blev jätterädd. Okej, det var lite obehagligt när man inte visste vad/vem det var :P

Söndag blev det tidig hemgång.


Kommentarer
Postat av: Pandaah

men snälla nån XD pållarna i spersboda är otroligt små ju! XD de är runt en meter höga och det är typ ingenting? :p

2009-06-12 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0