Rosa Bandet

Efter att vi hade kommit hem igår så hann jag precis äta, sen skulle jag in till Globen och jobba utanför Rosa Bandet Galan. Catrin och Amanda följdde med dit, men åkte hem nästan direkt.
Vi delade ut en metro-bilaga som heter Rosa Bandet.
Ibland är det jättejobbigt att dela ut. Vi stod liksom 8-9 stycken metro-utdelare på samma ställe och då hade de flesta som gick förbi mig redan en tidning eller hade blivit tillfrågade. Så där vid den entrén delade jag inte ut så mycket. men vi gick till en annan ingång och där ville nästan alla ha en.
För alla stod i kö till galan. När det inte var så mycket folk så stod vi några stycken och pratade.

Det är så himla kul att jobba med alla som jag jobbar med, så trevliga människor och de är så öppna och pratglada att det inte finns! Vi stod iaf och prata och skratta, så bytte vi nummer. en kille ba: Haha asso jag måste ringa er och prata när jag har tråkigt :P
Haha så roligt hade vi :) Nä men det var sjukt kul faktiskt. lite kallt de första en och en halvtimmarna, men det blev bättre sen.
Man får det som en vana att gå och säga "Rosa bandet bilaga varsågod" att jag nästan höll på att säga det när jag gick hem från Globen också. Haha man liksom ser människor gå och tänker gå fram till dom. Det blir en vana.
Men så kul. Nu hoppas jag på att schemat går ihop så att jag kan jobba vid de nästa tillfällena också! Vill verkligen! Det är fan nästan roligare att jobba än att gå i skolan, trots att jag verkligen gillar skolan enormt.

I måndags va Catrin och jag och delade ut Alpro Soya chokladdrycker i gullmars. Det gick bra och var Catrins första gång. Igår färgade jag håret också, jättegulligt :P haha

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0