Början av veckan

Hejsan

I måndags var jag med mamma och hennes kompis och shoppade :P Va roliga dom är när de går i affärer. Först var vi inne i Hälsokosten i typ 20 år innan de hittade vad de skulle ha. När vi sedan kom till en klädbutik så provade dom massor med plagg, som sedan expediterna fick hänga tillbaka och hämta nya i andra storlekar. Helt seriöst så måste vi ha vart där i en och en halv timme :P

När jag kom hem så smsar Kim. Han fyllde ju 18! En stor dag som jag var tvungen att vara med att påverka :D Jag tog med mig Amanda, Sassa och Catrin till Älvsjö för att möta upp han där för att säga grattis och prata lite :P Kändes lite konstigt för typ ingen sa nått, så jag fick babbla om ingenting :P Sen hejdå till dom och vi bar av hemåt..

Fick sms från Empan som tydligen körde lastbil där vi bor! vad är oddset på den liksom?! :P
Så ringer pappa och mamma och ber oss komma ner till garagen. Jag och Catrin har fått en moppe :D vilken lycka liksom. Frihet! Att kunna åka vart man vill när man vill utan att behöva vara beroende av någon. Kanske blir lite konstigt att få en moppe när man är 18, när de flesta får det vid 15 :P Men veta vad lätt det kommer bli i sommar på landet :D Jag gillart :D

Tisdagen var det tidig uppgång. Faktiskt redan vid halv 7. Jag skulle inte upp och jobba nej. Jag och Amanda drog iväg på en kort dagsutfykt. Vi tog bussen från cityterminalen upp till Grisslehamn och åkte över med båten till Eckerö :D En trevlig liten tripp, men blev kanske lite långtråkigt framåt slutet. De vägrade spela våra önskelåtar i baren. Bara massa dansbandslåtar och gamla folkvisor -.- Blev iaf god bruch på båten och en sväng i taxfreen och förbi spelautomaterna. 

Onsdagen var seg som fan. Kollade film på lektionen och visade upp våra färdiga budskapsfilmer. Sen hem och träffa Mulle. Meningen var att vi skulle spela in en film, men vi hann aldrig så långt:P Blev redigering av den förra filmen istället, som nu är klar. ska bara brännas ner på skiva.

Efter att Mulle gått hem så var det bara att göra sig iordning. Amanda kom förbi vid 21.45 och vi tog tunnelbanan in till Dannys studentskiva vid Hötorget. Jättetrevligt hade vi :D Jag och Amanda är så roliga :D Haha
Vid 1 tycker vi att det räcker och tänker åka hem, men oj då, tunnelbanan har slutat gå :P Fan va bra vi e. Så vi försöker springa ifatt den sista pendeln som går, men icke. Vi blir stoppade av väktarna och blir hänvisade till en nattbuss istället. Efter två turer med nattbuss så var vi iallafall äntligen hemma igen.
Lite jobbigt att jag börjar kl 8.30 dagen efter :P

Torsdag blev det skola igen och jag fick träffa lilla Mulle som jag hinner sakna enormt mycket under de dagar jag inte går i skolan. Sjukt trött var bara förnamnet på vad jag var den dagen. Tur som fan att vi slutade tidigt och att jag fick skjuts hem.
När jag kommer hem är det bara att börja packa inför landet resan. Jag och Catrin åker ut kommunalt och träffar Sofia där :D Sedan stannade vi till idag :D
Mer om landet-helgen kommer i ett annat inlägg.

Puss o Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0